Olayı Banu Tuna'nın yazısından öğrendim. Bir otobüs firmasından bilet almak isterken karşılaştığı durum şu: Otobüste sadece erkek yanı koltuk kaldığını öğrenince bunun sorun olmayacağını söylediği halde otobüs firması yine de bileti satmıyor. Efendim geçmişte birtakım olaylar yaşamışlar da, bunun üzerine firma kesin bir kural olarak kişi istese bile bileti satmamaya karar vermişler falan.
Firmanın müşteri portföyünü yani memleketim insanlarını düşünürsek çok gülünç ve saçma olaylar yaşadıklarını tahmin edebiliyorum. Hatta dinlersek epey eğlenebiliriz bile.
Fakat hiçbir olay, müşterinin yerine karar vererek hizmet vermeyi gerektirmez. Bu konuda istisna da kabul edilemez. Nokta.
Banu Tuna'nın yazısı:
küçük ayrıntılara bakarken o ayrıntıları belirleyen büyük söylemleri kaçırıyorsunuz. şirketin kararı saçma değil. saçma olan şirketin bu kararını açıklayabilecek örneklerin bu ülkede olmasıdır. kurallar saçma olabilir ama önce kuralları belirleyen zihniyeti fark edebilmek gerekir. onlara karşı insanalrı duyarlı hale getirmektir.
YanıtlaSilbir kadın ile bir erkeğin yanyana oturmasının cinsel bir mana taşımak zorunda olmadığı anlaşılmazsa tersi propaganda yapılır.
YanıtlaSilredcrow;
YanıtlaSilişte tam olarak bunu diyorum aslında. demek ki böyle örnekler bu ülkede var. benim kavgam halihazırda böyle örnekler varken bir de tutup bu örneklerin artmasını kolaylaştırmaya karşı çıkmaktır. böyle örnekler var ise onların hayatını kolaylaştırırken bizim hayatımızı neden zorlaştırır bir kurum? bu durumu bir de kendi kurum adıyla bir kez daha meşru kılar? ve ben mecbur muyum cinsiyetçi kararlar, politikalar vs yüzünden dilediğim zaman bir yere gitmekten feragat etmeye?
bu arada hoşgeldin ;)
29 Ağustos 2011 14:58
bu halkın rahatlaması, bu tür şeyleri dert etmemesi için rahatlayana kadar cinsellik yaşamalı ve dil ile bunun iletişimini sağlıyor olması yetmelidir. para, şiddet, geleneksel ilişkiler olmadan insanlar sadece gerekli iletişimi kurarak cinselliklerini yaşamayı başarabildiklerinde birçok şeyi dert etmemize gerek yok. yalanı dolanı filan... ayrıca yurt dışında ve uluslararası uçuşlarda bile yana yana koltuklarda oturan insanların cinsiyetine dikkat ederler. bu ayrımı görebilirsiniz.
YanıtlaSilve hoş bulduk )
bunu başarabildiklerinde gerçekten de birçok şeyi dert etmemize gerek kalmayacak diyorum ben de =)
YanıtlaSilfakat uluslararası uçuşlarda vs cinsiyete dikkat edildiğini bilmek hiç de yüreğe su serpen birşey olmamalı. şu halde tüm dünya kendine çekidüzen vermeli derim ben. üstelik, aslında bunu gözetmeyen birçok ülke sırf kültür vs farklılığını göz önüne almak zorunda olduğu için buna dikkat ediyordur.
Bu tür şeylerin konu edilmesi bile beni şoka sokuyor! Düşünecek başka konumuz kalmadı mı cidden? Kadınla erkeğin yan yana oturması mıdır dünyanın en büyük sorunu? Kınıyorum ve yorgunum...
YanıtlaSilUçakta böyle bir sorun yok dimi? Sadece otobüstekiler potansiyel sapık muamelesi görüyor.Ama sanırım bu yıllar boyu da böyle devam edecek.
YanıtlaSilBu yüzden olmadı mı ülke olarak gerilediğimiz? Bunun akabinde bu tür kurallar gerilemedi mi Türk insanını? Çok güzel konuya değinmişsin. Ulusoy gibi tarihi bir seyehat acentasının bu şekilde davranması da bir eski çağ.
YanıtlaSilVallahi şu hükümet olduğu sürece daha çok garip, tuhaf ve farklı olaylar yaşarız, çok görürüz.
Bu arada özlendin Lalehancığım, umarım iyisindir. Seviyorum seni.
http://kacikturuncu.blogspot.com
@Kutsalfahişe: aynen ben de yoruldum..
YanıtlaSil@bytheway: uçakta böyle birşey deneyimlemedim. belki de bazı firmalar uyguluyordur?
@Baran: bunlar henüz iyi günlerimiz demek çok mu kötümser olur bilemedim. :S
ben de seviyorum seni ;)
Sana katılıyorum.
YanıtlaSilKonuyla ilgili benzer bir haber de burada: http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1063170&Date=13.09.2011&CategoryID=77
YanıtlaSilyetmez ama devam!
eğer kadın açısından sorun yok diyerek bileti satmış olsalardı bu sefer yanındaki koltukta oturan adam rahatsız olacaktı.bu sefer de o adam adına karar verilmiş olmaz mıydı.ben olsam ben de satmazdım.birinde ödenmemiş bir hizmet var satmayınca başka yerden alır biletini diğerinde ödenmiş bir hizmetten memnun kalmama ihtimali var.ikinci şıkkın zararı daha büyük olur.
YanıtlaSilAdsız, yazıdaki bağlantıyı değiştirdim. sonradan sayfadan kaldırılmış olmalı. ama oradan bir alıntı: "Her iki taraftan da müsaade aldığımız halde, bir bay yolcumuzun kendini uğurlamaya gelen eşi, eşinin yanında bayan yolcu oturduğunu fark edince problem çıkardı. Biz eşinden telefonla müsaade aldığımızı söylemek zorunda kaldık. Bu sefer bay yolcu yanına bayan yolcu alınmasını kabul ettiğini inkar etti, yanındaki bayan yolcunun yerinin değiştirilmesini talep etti. "
Silvs..vs..vs
ve bunun gibi ne örnekler.. bu örneklere tek tek ticari kaygıyla bakarsak evet herkes, müşteriler her zaman haklı der geçeriz.
halbuki olayın kendisi asıl vahamet değil; bu olay sadece semptom. işaret ettiği gerçeklerde yatıyor asıl vahamet. umarım anlatabilmişimdir adsız.